Handelsvilkår

Nedenstående leverings- og betalingsbetingelser er gældende, ved enhver handel med GRAMAR ITALIANO.

Ved ordreafgivelse accepterer De ligeledes at have læst og accepterer vores betingelser. Efter afgivelse af ordre, modtager De en ordrebekræftelse hvor alle oplysninger forefindes.

Når ordren er accepteret og sat i værk modtager De en faktura. Ordre afgivet til GRAMAR ITALIANO ved underskrift eller ved betaling kan ikke annulleres og er bindende da der er tale om specielt fremstillede varer.

Opmåling:

GRAMAR ITALIANO tilbyder opmåling mod betaling i Østjylland. Opmåling kan kun finde sted såfremt møbler (elementer) er fast monteret. GRAMAR ITALIANO garanterer kun for målene der er taget efter forholdene på opmålingstidspunktet. Ved efterfølgende aktiviteter eller ændringer som kan påvirke møblernes (elementernes) placering, frafalder GRAMAR ITALIANO ́Sopmålingsgaranti.

Levering:

Forud for igangsætning af ordren, fremsender vi ordrebekræftelse og produktionstegning til godkendelse med underskrift. Varer som er lagervarer kan normalt leveres indenfor ca. 1 uge. Varer som ikke er på lager kan derfor under normale forhold have leveringstider på ca. 12-14 dage.

Der tages forbehold for naturkatastrofer, skader, kurssvingninger som måtte få indflydelse på den bestilte vare/ydelses pris etc. (force majeure forbehold). I den sammenhæng er GRAMAR ITALIANO ikke ansvarlig ved nogen form for forsinkelser i leveringer.

Overskridelsen af leveringstiden som følge af ovennævnte forbehold, betragtes ikke som annulleringsgrundlag. Omkostninger, herunder dagbøder og lignende, opstået som følge af overskridelse af leveringstiden, dækkes ikke af GRAMAR ITALIANO.

Modtagelse af varen samt reklamationsret:

Det er meget vigtigt, at De kontrollerer varen, INDEN fragtmanden er kørt. Reklamationer på transportskader og synlige fejl vil kun blive accepteret, såfremt reklamationen umiddelbart påtales til fragtføreren, og at reklamationen påtegnes fragtbrevet med tydelig angivelse af skadens karakter. Alle varer som afhentes betragtes som accepteret af kunden når vedkommende har underskrevet for modtagelse af varen.

De bør derfor altid kontrollere Deres varer inden De kører. Dette gælder for enten kunden selv, for kundens repræsentant eller af kunden bemyndigede tredje person.

Ved levering af vare til kundens adresse eller til anden plads, påtager kunden sig eller af kunden bemyndigede tredje person sig enhver risiko for varen, når vedkommende har underskrevet for modtagelse af varen.

Bemærk: Deciderede fejl på bordpladen anerkendes IKKE efter at fragtmanden er kørt.

Vi er klar over, at det kan være svært som modtager at få pakket ud mens fragtmanden venter, men det er meget vigtigt at De husker det. I tilfælde af fejl er det Dem der tager det fulde ansvar hvis fragtmanden når at køre.

Betaling:

Ved betaling skal beløb på under 8000 DKK betales ved ordrebekræftelsen, der også gælder som bestilling. Ved beløb som er støre end 8000 DKK, skal 50% af det samlede faktura beløb betales ved ordrebekræftelsen og resterende beløb 8 dage netto efter varemodtagelse.

Ved for sen indbetaling tilskrives der 2% rente pr. påbegyndt måned, samt rykkergebyr på 100 kr. pr. skrivelse og øvrige inddrivelsesomkostninger. Ordrer som er betalt kan ikke annulleres.

Ejendomsforbehold:

Alle leverende varer og ydelser er GRAMAR ITALIANO ́S ejendom indtil fuld og endelig betaling har fundet sted.

Fortrydelsesret:

Da der er tale om individuelle fremstillede varer, kan ordren ikke fortrydes efter at den er accepteret

Varen:

Natursten indeholder fra naturens side oxidhuller, glasurer, porøse overflader i større eller mindre mængder, eller koncentrationer af farvepigmenter, der fremstår som pletter. Nogle marmor og basalt sten har større oxidhuller end mange granittyper.

Dette giver dog ikke anledning til reklamation, da det er en naturlig del af stenen. Man skal derfor være opmærksom på, at man ikke kan polere disse oxidhuller væk. Dette vil naturligvis også være gældende ved kantpolering. Vær opmærksom på ikke at bruge stærke rengøringsmidler på natursten. Afkalkningsmiddel på f.eks. marmor som indeholder meget kalk kan resultere i at overfladen ødelægges.

Da natursten aldrig er ens kan vi heller ikke give nogen garanti for ensartethed, men vil til en hver tid sikre, at kunden får f.eks. bordplader fra samme stenblok.

Forkert håndtering af bordpladen, såsom oplægning på bukke uden understøtning o.l., sker for eget ansvar. Hvis det er nødvendigt at opmagasinere bordpladen, skal du sørge for at den er 100 % understøttet overalt.

Granit o.l. er stærke materialer, men kræver korrekt håndtering.

Der tages som standard altid forbehold for udsolgte produkter.