Nedenstående leverings- og betalingsbetingelser er gældende, ved enhver handel med GRAMAR ITALIANO.
Her på GramarItaliano.dk er kundetilfredshed vores første prioritet. Vi vil gerne være sikre på at kunderne har en nem og tilfredsstillende erfaring med at handle hos os, så venligst omhyggeligt gennemgå allevores vilkår og politikker før din bestilling. Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, skal du kontakte vores venlige og hjælpsomme kundeserviceafdeling.
Ved ordreafgivelse accepterer De ligeledes at have læst og accepterer vores betingelser. Efter afgivelse af ordre, modtager De en ordrebekræftelse hvor alle oplysninger forefindes.
Ved individuelt fremstillede varer, bestillings varer mm:
Når ordren er accepteret og sat i værk modtager De en faktura. Ordre afgivet til GRAMAR ITALIANO ved underskrift eller ved betaling kan ikke annulleres og er bindende da der er tale om specielt fremstillede varer.
Ved direkte online køb:
Gælder der regler for online handel iht. købeloven.
Opmåling:
GRAMAR ITALIANO tilbyder opmåling mod betaling i Østjylland. Opmåling kan kun finde sted såfremt møbler (elementer) er fast monteret. GRAMAR ITALIANO garanterer kun for målene der er taget efter forholdene på opmålingstidspunktet. Ved efterfølgende aktiviteter eller ændringer som kan påvirke møblernes (elementernes) placering, frafalder GRAMAR ITALIANO ́Sopmålingsgaranti.
Levering:
Forud for igangsætning af ordren, fremsender vi ordrebekræftelse og produktionstegning til godkendelse med underskrift. Varer som er lagervarer kan normalt leveres indenfor ca. 1 uge. Varer som ikke er på lager kan derfor under normale forhold have leveringstider på ca. 12-14 dage.
Der tages forbehold for naturkatastrofer, skader, kurssvingninger som måtte få indflydelse på den bestilte vare/ydelses pris etc. (force majeure forbehold). I den sammenhæng er GRAMAR ITALIANO ikke ansvarlig ved nogen form for forsinkelser i leveringer.
Overskridelsen af leveringstiden som følge af ovennævnte forbehold, betragtes ikke som annulleringsgrundlag. Omkostninger, herunder dagbøder og lignende, opstået som følge af overskridelse af leveringstiden, dækkes ikke af GRAMAR ITALIANO.
Modtagelse af varen samt reklamationsret:
Det er meget vigtigt, at De kontrollerer varen, INDEN fragtmanden er kørt. Reklamationer på transportskader og synlige fejl vil kun blive accepteret, såfremt reklamationen umiddelbart påtales til fragtføreren, og at reklamationen påtegnes fragtbrevet med tydelig angivelse af skadens karakter. Alle varer som afhentes betragtes som accepteret af kunden når vedkommende har underskrevet for modtagelse af varen.
De bør derfor altid kontrollere Deres varer inden De kører. Dette gælder for enten kunden selv, for kundens repræsentant eller af kunden bemyndigede tredje person.
Ved levering af vare til kundens adresse eller til anden plads, påtager kunden sig eller af kunden bemyndigede tredje person sig enhver risiko for varen, når vedkommende har underskrevet for modtagelse af varen.
Bemærk: Deciderede fejl på bordpladen anerkendes IKKE efter at fragtmanden er kørt.
Vi er klar over, at det kan være svært som modtager at få pakket ud mens fragtmanden venter, men det er meget vigtigt at De husker det. I tilfælde af fejl er det Dem der tager det fulde ansvar hvis fragtmanden når at køre.
Betaling:
Ved betaling af individuelt fremstillede varer eller skaffe varer skal beløb på under 8000 DKK betales ved ordrebekræftelsen, der også gælder som bestilling. Ved beløb som er større end 8000 DKK, skal 50% af det samlede fakturabeløb betales ved ordrebekræftelsen og resterende beløb 8 dage netto efter varemodtagelse.
Ved for sen indbetaling tilskrives der 2% rente pr. påbegyndt måned, samt rykkergebyr på 100 kr. pr. skrivelse og øvrige inddrivelsesomkostninger. Ordrer som er betalt kan ikke annulleres.
Varer bestilt gennem webshoppen: betales under bestillingsprocessen.
Ved betaling med et MasterCard, Visa eller et andet betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Reservationen ophører og beløbet trækkes på din konto, ved følgende muligheder:
– Når varen er afsendt fra vores lager.
– Når varen er udleveret til fragtfirmaet.
– Når varen er udleveret til kunden ved ”klik og hent”.
Ejendomsforbehold:
Alle leverende varer og ydelser er GRAMAR ITALIANO ́S ejendom indtil fuld og endelig betaling har fundet sted.
Fortrydelsesret:
Ved individuelle fremstillede varer, kan ordren ikke fortrydes efter at den er accepteret
Ved direkte online køb:
Gælder der regler for online handel iht. købeloven.
Varen:
Natursten indeholder fra naturens side oxidhuller, glasurer, porøse overflader i større eller mindre mængder, eller koncentrationer af farvepigmenter, der fremstår som pletter. Nogle marmor og basal sten har større oxidhuller end mange granittyper.
Dette giver dog ikke anledning til reklamation, da det er en naturlig del af stenen. Man skal derfor være opmærksom på, at man ikke kan polere disse oxidhuller væk. Dette vil naturligvis også være gældende ved kantpolering. Vær opmærksom på ikke at bruge stærke rengøringsmidler på natursten. Afkalkningsmiddel på f.eks. marmor som indeholder meget kalk kan resultere i at overfladen ødelægges.
Da natursten aldrig er ens kan vi heller ikke give nogen garanti for ensartethed, men vil til en hver tid sikre, at kunden får f.eks. bordplader fra samme stenblok.
Forkert håndtering af bordpladen, såsom oplægning på bukke uden understøtning o.l., sker for eget ansvar. Hvis det er nødvendigt at opmagasinere bordpladen, skal du sørge for at den er 100 % understøttet overalt.
Granit o.l. er stærke materialer, men kræver korrekt håndtering.
Der tages som standard altid forbehold for udsolgte produkter.
Vedr. direkte salg igennem webshoppen
2. Varemærker:
Vi er stolte af at kunne tilbyde mere end 1.000 produkter fra over 20 leverandører. De fleste produkter er angivet under deres egne varemærker.
De fleste af vores produkter kan bestilles online via vores sikre indkøbskurv, men der er nogle der kan kræve teknisk rådgivning i produktudvalg.
For al rådgivning omkring produktudvælgelse, information og bestilling, kan De kontakte os på:
info@gramaritaliano.dk
2. Priser:
Alle priser opdateres løbende,
er dagspriser og er inkl. moms.
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure,
afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er kun gældende i Danmark ekskl. Grønland og Færøerne.
3. Bestilling:
Vi accepterer ordrer fra hele landet. Men enhver ordre til områder uden for fastlandet kan dog være underlagt ekstra forsendelsesomkostninger.
Vores system sender dig
automatisk en e-mail når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, hvoraf
det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.
Man skal dog være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en
juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Det er kun en
elektronisk kvittering for modtagelse af bestillingen. Gramaritaliano.dk tager
derfor det forbehold at kunne annullere bestillingen som følge af trykfejl,
tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
4. Betalingsformer:
Vi modtager Dankort, Visa
Dankort og Visa.
For erhvervskunder:
Hvis man overfører pengene direkte til vores kontonummer (via bankoverførsel) vil varerne først være bestilt, når beløbet er gået ind på vores konto.
5. Moms og afgifter
Alle varer er underlagt den til enhver tid gældende danske moms på 25% og evt. andre afgifter.
6. Kundedefinerede & særlige ordrer
Mange af vores produkter og tjenester er unikke og fremstilles specielt til dig. En kundedefineret eller særlig ordre kan ikke fortrydes eller annulleres. Efter produktionen er påbegyndt, er det normalt ikke muligt at ændre på kundedefinerede ordrer, og ændringer kan kun foretages af produktionens skøn, og kan pådrage yderligere omkostninger.
7. Forsendelse
For at spare tid og unødvendige omkostninger, sendes alle ordrer direkte til dig fra vores producenter eller importørernes lagre. Vi er stolte over at kunne spare dig penge ved at tilbyde gratis forsendelse på de fleste produkter. På nogle varer som kundespecificerede fremstillet og leveret fra udlandet, er der fragttillæg der oplyses ved ordrebekræftelsen.
8. Med fragt biler
De fleste ordrer afsendes med pakkeleveringsfirmaer som Post Danmark, GLS, DHL, UPS eller transportfirmaer, og kræver en underskrift ved de fleste leveringer.
Fragtprisen oplyses under bestillingen og inden du godkender bestillingen. Prisen på fragten afhænger af, hvilke varer du bestiller, varens vægt, volumen mm.
Fragtprisen på specielproducerede varer, naturstensvarer, kompositstensvarer og andre tunge varer, oplyses i tilbuddet og ordrebekræftelsen.
Hvis din ordre leveres med lastbil, vil en medarbejder fra fragt-firmaet kontakte dig via telefon for at arrangere leveringen, som regel dagen før eller en time inden for en bestemt tidsperiode. Vær opmærksom på, at leveringen kun er til din adresse, så du vil blive bedt om at sørge for assistance til chaufføren for at læsse din forsendelse fra lastbilen.
Husk på vægten og størrelsen af din leverance; der kan være behov for ekstra hjælpepersonale til at læsse af og transportere dine pakker. Du bedes om grundigt at undersøge indholdet af alle pakker for skader inden underskrivelsen af leverancen.
Ved individuelt fremstillede varer og i forbindelse med underskrivelsen af din pakke, bedes du skrive “‘ukontrolleret’, med forbehold for skader” i nærheden af dit navn når du underskriver fragtbrevet. Ellers vil du blive bedt om at selv at indsende de nødvendige krav (se nedenfor skadeserstatning).
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen.
Vælges det ved leveringen at varen må stilles på et af kunden indikeret sted på kundens adresse, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Hvis kunden ikke er på stedet ved leveringen til at modtage varen, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Alle omkostninger ved genudkørsel af varen, afholder kunden selv. Ellers bliver varen returneret til det tæt på adressen posthus eller pakkeboks.
Er varen lagt i en pakkeboks eller i en butik, hvor kunden skal afhente den, starter fortrydelsesfristen først, når kunden har afhentet den i pakkeboksen/butikken.
Hvis varen er lagt i en pakkeboks eller i en butik, hvor kunden skal afhente den, og kunden ikke henter pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til returadressen, og kunden betaler selv for returforsendelsen.
Bemærk: Kunden kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give besked til Gramaritaliano.dk.
9. Leveringstid
Leveringstiden er angivet for hvert produkt i indkøbskurvens område til produktets detailside og er baseret på oplysninger fra producenten/leverandøren og ofte repræsenterer denne den “typiske” ekspeditionstid. For eks.: en leveringstid tid “inden for en uge” betyder, din bestilling kan forlade fabrikken/lageret så snart som muligt, fra en dag eller op til en uge efter du har afgivet din ordre. Der skal dog tilføjes yderligere et par dage til en uge for leveringen, afhængig af beliggenheden af leverandørens lager.
Når du afgiver en ordre, oplyser vi dig i god tro, om forventninger og vi vil lade dig vide, hvis vi efterfølgende bliver gjort opmærksom på eventuelle uforudsete forsinkelser. Dog kan produkter, hvis de er tilgængelige, sendes omgående eller før den “typiske tid” er angivet.
Leveringstiden for kundetilpassede, specielle, bestilte varer, kan variere fra vores beregnede tid. Nogle gange vil varerne blive leveret hurtigere, nogle gange senere end forventet, men den normale leveringstid regnes til at være ca. 12-14 arbejdsdage. Der tages forbehold for evt. varer i restordre ved producenten.
Gramaritaliano.dk kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt evt. håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.
10. Skader
Transportskader er meget sjældne, men desværre sker det indimellem. Men hvis de ovennævnte procedurer vedrørende varemodtagelsen bliver fulgt, vil vi være i stand til at løse problemerne tilfredsstillende og hurtigt. Det er yderst vigtigt, at eventuelle skader bliver indberettet til os så hurtigt som muligt og ikke senere end 2 dage fra modtagelsen af pakker, fordi ingen erstatningskrav vil blive accepteret af fragtfirmaerne efter 2 dage fra leveringsdatoen.
Hvis denne tidsfrist overskrides, kan en evt. retur ikke accepteres, og vi kan desværre ikke give hverken refusion eller udskiftning.
Hvis du ønsker at gemme en vare til senere brug, skal du alligevel pakke varen ud ved levering, og du bør undersøge varen for eventuelle skjulte skader. Du bedes venligst rapportere enhver skade på e-mail til info@Gramaritaliano.dk eller på telefon 2360 3814 hvor vi står klar til at hjælpe.
De fleste ordrer kræver en underskrift ved levering, men hvis en underskrift er påkrævet, skal du sørge for fuldt ud at inspicere indholdet af dine pakker før underskrivelsen af ordren, selv hvis emballagen synes i god stand. Der kan være skjulte skader på varen eller indholdet. Vær sikker på også at notificere evt. andre af dig bemyndigede personer der accepterer leveringen på dine vegne, om at gøre det samme. Hvis du ikke har tid til at inspicere din ordre ved leveringen, eller hvis du har mistanke om mulige skader, skriv “‘ukontrolleret’, med forbehold for skader” over eller i nærheden af din underskrift.
Ved levering af varen til
kundens adresse eller til anden plads, påtager kunden, eller den af kunden
bemyndigede tredje person sig enhver risiko for varen, når vedkommende har
underskrevet for modtagelse af varen.
Vær også opmærksom på, at når du kvitterer for en pakke, har du underskrevet et
dokument for overførsel af ejerskab til dig, og at du dermed bekræfter at du
har kontrolleret forsendelsen og at den er fri for fejl.
Erstatningskrav hos transportører kan kun foretages af Gramaritaliano.dk. Så,
hvis du underskriver for en pakke og senere finder ud af at varen er blevet
beskadiget under transporten, bliver du nødt til selv at indgive en klage til Gramaritaliano.dk.
Men vi kan kun hjælpe dig, hvis du har noteret pakken med kommentaren
“Ukontrolleret, mulige skader”, som beskrevet ovenfor.
11. Returnering/Fortrydelse
Ønsker du at returnere en vare efter modtagelse af varen, har du op til 14 dage til at fortryde købet, og ret til at vente med at returnere varen i op til 14 dage fra den dato, hvor du har givet besked til Gramaritaliano.dk om, at købet ønskes fortrudt.
Du har mulighed for at fortryde et køb inden 14 dage. Dog hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Det vil sige, at har du testet varen på anden vis, end hvad der normalt er tilladt i en forretning, og varens værdi er blevet forringet, er Gramaritaliano.dk i sin gode ret til at fratrække et beløb svarende til forringelsen, inden Gramaritaliano.dk tilbagefører dine penge. I forbindelsen af returneringen/fortrydelsen opkræves der håndterings-/administrationsgebyr (dette gælder ikke for reklamationer), til dækning af Gramaritaliano.dk’s ekstra håndteringsomkostninger på 250 kr. Returfragt omkostninger ved fortrydelse dækkes altid kunden og iht. købeloven.
I visse tilfælde har nogle af vores varer, på baggrund af brugen, ødelagt emballage mm, mistet det meste af sin værdi. Du har i disse tilfælde ikke krav på at få hele købesummen retur.
Derfor anbefaler vi at varerne skal være i original emballage og ikke været i brug, komplet med alt originalt indhold, herunder manualer og garantikort. Dvs. varen skal i det hele taget være i en stand, så den kan sælges videre.
Efter levering til forbrugeren er risikoen for varens hændelige undergang overgået til forbrugeren, og forbliver hos forbrugeren, indtil den er leveret tilbage til Gramaritaliano.dk. Også selvom fortrydelsesretten er udnyttet.
Købet kan fortrydes (dog ikke individuelt og specielt fremstillede varer) ved at printe og udfylde retursedlen relateret til din ordre, fra din konto på Gramaritaliano.dk, og sender den sammen med varen til vores adresse. Kunden afholder her selv samtlige omkostninger i forbindelse med returnering af varer.
Bemærk: Kunden kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give besked til Gramaritaliano.dk.
Ekspeditionen fremmes, hvis webshoppen kontaktes inden returnering. Det kan
gøres på info@Gramaritaliano.dk og gør os opmærksom på at du returnerer varen.
Når du fortryder købet og vores handelsvilkår er overholdt, tilbagebetaler vi købesummen til dig ved en tilbageførsel til din bank eller dit betalingskort. Dog har Gramaritaliano.dk mulighed for at vente med at tilbageføre købesummen, hvis Gramaritaliano.dk har en konkret mistanke om, at varen er værdiforringet.
Vi tilbagefører købesummen først når vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne ovenfor. Hvis vi mener at betingelserne for retur ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, vil vi kontakte dig pr. e-mail med en begrundelse.
Bemærk, at vi ikke
modtager pakker sendt pr. efterkrav, samt ved personligt fremmøde på adressen.
Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Vores adresse for returnering kan ses nederst på denne side..
Varer der returneres til vores adresse uden godkendelse, vil ikke blive accepteret og vil blive returneret til dig.
Særligt for erhvervsdrivende:
· Der gælder de samme betingelser som for forbrugere, dog med følgende ændringer.
· Der er ingen fortrydelsesret.
· Individuelt fremstillede varer returneres ikke.
· Der gælder 6 måneders reklamationsret fra fakturadato.
· Såfremt varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng, kan reklamationsretten helt bortfalde.
· Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler.
· Transportskader skal straks ved modtagelsen af varen gøres gældende overfor fragtmanden og angives på fragtbrevet. Såfremt dette ikke sker, kan der ikke senere reklameres over transportskader.
· Gramaritaliano.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den endelige købesum er overført. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
· Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1,5% pr. påbegyndt måned.
Returneringsadresse:
Gramaritaliano.dk
Højvangen 14.
8700 Horsens
12. Reklamation
Som forbruger har man 2 års
reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet,
pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at disse mangler,
ikke er opstået som følge af kundens fejlagtige brug af produktet eller anden
skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Ønsker du at reklamere, kan vi kontaktes på info@Gramaritaliano.dk og gør os
opmærksom på at du reklamerer for varen.
De fleste kundedefinerede og specialfremstillede ordrer/varer kan ikke returneres, idet tilpasningen påbegyndes straks efter bestillingen.
Varer der returneres til vores adresse uden godkendelse, vil ikke blive accepteret og vil blive returneret til dig.
13. Ejendomsforhold
Alle leverede varer forbliver i Gramaritaliano.dk ejendom, indtil betaling har fundet sted med evt. tillæg af påløbne renter og omkostninger.
14. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, naturkatastrofer, pandemier, arbejdskonflikt, skader, kurssvingninger som måtte få indflydelse på den bestilte vare/ydelses pris etc. (force majeure forbehold).
I den sammenhæng er Gramaritaliano.dk ikke ansvarlig ved nogen form for forsinkelser i leveringer. Overskridelsen af leveringstiden som følge af ovennævnte
forbehold, betragtes ikke som annulleringsgrundlag. Omkostninger, herunder dagbøder og lignende, opstået som følge af overskridelse af leveringstiden, dækkes ikke af Gramaritaliano.dk.
15. Produktbillede ansvarsfraskrivelse:
Gramaritaliano.dk forsøger at vise de mest præcise billeder vi har til rådighed. Men på grund af forskelle i computerskærme og de forskellige brugerdefinerede indstillinger for lysstyrke og kontrast, kan vi ikke garantere, at farven der er repræsenteret i et produktbillede på din skærm, er præcis som det ser ud i den fysiske verden.
16. Fejl og mangler på webshoppen:
Selvom vi gør vores allerbedste for at sikre, at pris-, og produktinformation på vores hjemmeside er korrekte, kan lejlighedsvis typografiske eller informationsmæssige fejl forekomme. Vi undskylder for eventuelle uoverensstemmelser, men forbeholder os ret til ikke at udføre ordrer baseret på urigtige priser eller information.